Jeelo

Basisschool Vuurvogel is een Jeelo-school. Met de bijbehorende online omgeving zorgen we ervoor dat verschillende vakken niet los van elkaar staan, maar gezien worden als één geheel. Dit betekent dat wij alle middagen projectmatig werken aan de vakken:

• Aardrijkskunde
  • Geschiedenis
  • Natuur
  • Techniek
  • Burgerschap
  • Kunstzinnige oriëntatie
  • Leefstijl
  • EHBO
  • Verkeer
  • Engels

Projectmatig, niet thematisch
Jeelo kiest heel bewust voor projectmatig werken en niet voor thematisch werken. Leerlingen werken onderzoekend en ontwerpend in kleine groepjes aan een projectresultaat. Dit projectresultaat moet voldoen aan eisen van de opdrachtgever of eisen die zij zelf stellen.

Binnen een project gaan alle leerlingen van groep 1 t/m 8 op onderzoek om nieuwe dingen te leren en allerlei producten te maken. Leerlingen leren hiermee zorgen voor zichzelf, voor anderen en voor de planeet. De opening en afsluiting doen wij altijd met de hele school samen. We nodigen hier ook regelmatig ouders bij uit. De leerlingen presenteren samen het resultaat, reflecteren erop en komen tot verbeteringen.

Jeelo voor ouders

We werken samen, spelen samen en leren samen. Met Jeelo brengen we daarnaast ook samenhang aan in onze lessen. De methode gaat uit van drie pijlers:

• Samen leven
  • Samen werken
  • Zelfstandig leren

Wat zijn de voordelen van Jeelo?

• Effectiever leren, waardoor we meer tijd voor de leerlingen hebben
  • Losse methodes worden vervangen door één geïntegreerd geheel
  • De content is altijd up-to-date
  • Met Mijn Jeelo is overal en altijd online leren mogelijk
  • Keuze uit maar liefst 4000 leereenheden
  • Handig volgsysteem met portfolio
Afbeeling-Jeelo.png

"Wij hebben drie jaar geleden heel bewust gekozen voor de Vuurvogel. De kleine klassen en de combinatiegroepen spraken ons aan en na de eerste rondleiding waren wij verkocht (ik ben zelf leerkracht, dus ik heb heel kritisch gekeken en geluisterd). Ook gedurende het schooljaar worden vragen direct en heel serieus opgepakt en afgehandeld. Onze zoon gaat elke dag met veel plezier naar school en komt met prachtige verhalen thuis. Wij hebben nog geen moment spijt gehad van onze schoolkeuze."

Sanne Sengers - moeder van Joep in groep 3

"Je kunt lekker verder met ander werk als je klaar bent!"

Bente - oud-leerling